Ondřej Pospíšil
Máte dotaz? Jsem tu pro vás
Jak budovat osobní značku s jasnými hranicemi a s úsměvem?
PODNIKATEL ROZVÍJEJÍCÍ SVŮJ BYZNYS
Realitní makléřka Naďa Ghani chtěla nastartovat obchod a vzít svoje podnikání pevně do svých rukou. Ozvala se nám na doporučení s tím, že potřebuje připravit svojí webovou prezentaci. Hlavní požadavek byl ten, aby celá prezentace byla příjemná.
Co Naďa Ghani dělá?
Realitní makléřka
Naďa je realitní makléřka. Úzce spolupracuje s realitní firmou Next Reality. Pomáhá lidem najít jejich vysněné bydlení a místo, kde budou rádi trávit svůj čas.

Všechno to, co dělá, tak dělá s úsměvem. Od prvního momentu spolupráce se usmívá a dává naprostou důvěru v to, co jí dokážete vyřešit. Už ví, že si několikrát namlátila nos a chce díky webu nastavit hranice spolupráce a toho, jak chce věci dělat.
O Nadě
  • 5 let na trhu
    Přes zkušenosti v PR a bankovnictví se rozhodla splnit si sen a naplno se věnovat realitám.
  • XY
    XY
  • XY
    XY
  • XY
    XY
1/ Poptávka od klienta
2/ Úvodní schůzka
začátek spolupráce
Naďa se nám ozvala na doporučení od Michelle Losekoot a poprvé jsme se viděli na jaře 2024.

Rychle nám popsala, co by konkrétně potřebovala. Tzn. čistou, jednoduchou a na pohled příjemnou webovou prezentaci, která jí jasně odliší od konkurence a pomůže jí rozjet obchodní aktivity na plno.
Co následovalo?
Během úvodní konzultace jsme si společně ujasnili hlavní cíle, kterých chceme dosáhnout. Do detailu jsme si představili příběh na kterém se dá stavět. Hodně jsme řešili samotný byznys a to jakým způsobem trh funguje

Situace před změnou

Naďa neměla žádný web o který by se na schůzkách mohla opřít a na který by potenciální klienty směřovala. Byla odkázaná na jednu webovou stránku od jejího obchodního partnera.

Dopady

To jí neumožňovalo svým klientům představit přístup, jakým pracuje a aktuální nabídku nemovitostí. Dále pak pracovat s kontakty v databázi a hezky odprezentovat to podstatné, co každého v rámci nemovitostí zajímá.

Jak z toho ven?

Zaměřili jsme se na osobní značku Nadi. Hodně jsme se ptali na hodnoty, v čem je skvělá a v čem má ještě mezery a musí to vylepšit.


Řekli jsme si, jak vypadá její ideální klient, na kterého chce díky webu cílit a jaký problém mu má vyřešit.


Pak jsme dali dohromady plán míst, kde bude Naďa vidět a zároveň to nebude naprostý overkill na správu.

ŘEŠENÍ
K tomu, aby se Naďa odlišila od konkurence a dokázala budovat svojí značku přesně na těch hodnotách, které z ní přímo srší, když se s ní vidíte na schůzce, tak jsme začali u fotek. Ty konkurence moc neřeší a nebo je řeší a neumí je moc dobře použít pro svoje podnikání.

Fotky se spojí s vizuální identitou a designem webu a dohromady vytvoří prostor, ve kterém se bude jak Naďa, tak hlavně její klienti cítit v klidu. A to i v tak náročném prostředí, jakou jsou reality.
Společná výzva
Měli jsme 3 cíle:

1/ Vytvořit fotky, které podpoří web a osobní značku.

2/ Vytvořit příjemný vizuální styl, který bude jiný, než má konkurence a bude hezky prodávat hodnoty a služby, které Naďa nabízí.

3/ Web musí být snadný na správu a každá změna nesmí trvat dlouho. Naďa si ho musí umět spravovat sama.
Jak jsme se o sobě dozvěděli
[REFERENCE – Jak jste na nás přišla?]
Proč si nás klient vybral?
  • Kvalitní doporučení
    TODO
  • Příjemné vystupování
    Triola chtěla někoho, kdo uvidí značku novýma očima.
  • "Sky is the limit" přístup
    TODO
  • Spolehlivost
    TODO
Čeho se Naďa nejvíce obávala?
[REFERENCE]
  • Na co bylo potřeba dát pozor?
    TODO
  • Jak jsme tomu předešli?
    TODO
3/ Start spolupráce
4/ Zadání k focení
5/ Zadání k webu
Dotazník k focení:

Udělali jsme rešerši webů, které má konkurence a vytipovali relevantní konkurenty. Sepsali to, na čem svojí prezentaci staví.

Ze vstupní konzultace nám vypadly odpovědi na otázky typu:
  • V čem jste opravdu nejlepší?
  • V čem se potřebujete nutně zlepšit?
  • Na jakou cílovou skupinu cílíte? Kdo je váš ideální zákazník a jaké má potřeby?
  • Na co se zákazníci ptají? Co zákazníky zajímá?
  • Na co si zákazníci stěžují?
  • Jaký problém bude web návštěvníkům řešit?

Tyto odpovědi (a ještě další) nám pomohli dát směr obsahu a nastavení byznysu. Předejít na webu otázkám, na které se může budoucí klient ptát a pomoct s byznysovým směřováním.

Udělali jsme mapu webu. Seznam stránek, které se na webu objeví a co konkrétně se na nich objeví.
6/ Focení
7/ Vizuální identita
Focení:

S vizuální identitou jsme začali tam, kde se ostatním začínat moc nechce. Naďa nepotřebuje načančané logo a dlouhý manuál k tomu, jak to používat. Logo jí zatím žádný dům neprodá. Potřebuje konzistentní vizuální komunikaci. Potřebuje vyvolat v klientech pocit, že když přijdou na web a pak se uvidí osobně, tak že to na 100 % ladí. Že to není nějaký digitální lesk a bída. To, že když na webu a po telefonu ucítíte úsměv, tak že ho dostanete i osobně.

Šli jsme tedy formou, že jsme vybrali ideální prostor, kde nafotit krásné fotky, které nám design podpoří.

Zaměřili jsme se na typografii. Na její čistotu, použití a kontrast. Taky samozřejmě na barevnost a její jednoduchost. Aby to nepůsobilo těžce ale naopak vzdušně a citlivě.

Zároveň bylo klíčové vymyslet to, aby se celý vizuál nerozbil, jakmile na webu nebudou fotky jen Nadi ale i také jednotlivých nemovitostí. Prodáváme přeci primárně bydlení. Vyzkoušeli jsme několik variant a přišli na to, že výsledku pomůže nejen fotka samotná ale i slogan, který se vedle ní objeví.

Jinak totiž vnímáte: Najdu pro vás domov, který vám vykouzlí úsměv na tváři, než Profesionální realitní služby s tradicí od roku...
8/ Tvorba webu
9/ Korektura obsahu
10/ Spuštění
Na tvorbu webu jsme zvolili námi osvědčený systém Tilda Publishing, který je jednoduchý na správu a dá se v něm udělat přesně tento typ osobního webu za velmi krátkou dobu. Zároveň není potřeba žádný zásah programátora.

Vytvořili jsem jednotlivé sekce, které komunikují přesně to, co mají. Nabídku aktuálních nemovitostí, které lze po vlastní vkládat a spravovat. Kontaktní formulář, ze kterého přijde poptávka, kterou nemusíte v e-mailu moc dlouho skenovat a filtrovat. Formulář je totiž přizpůsobený dané stránce a tak nám nepadají obecné e-maily ale již ty, které mají jasný cíl (nákup, prodej, pronájem...).

Protože si obsah samotný dělala Naďa sama, tak jsme jí poskytli pouze druhé oči, jestli obsah, který tam má být, odpovídá záměru.

Pak už nic nebránilo pustit web mezi zákazníky a začít s webem pracovat. Však se na výsledek podívejte sami.
Co se změnilo?
TODO
  • XY
    XY
  • XY
    XY
  • XY
    XY
  • XY
    XY
  • XY
    XY
  • XY
    XY
Řešíte podobnou věc?
Chcete svoje podnikání odlišit od konkurence a dát mu jasný směr?
Made on
Tilda